.
gry

anxiety.exe - devlog z punktu widzenia designera

  • listopada 08, 2020
  • Szacowany czas czytania:

Od jakiegoś czasu wraz z Hetim, moim partnerem i programistą, tworzymy anxiety.exe. To relaksująco-informacyjna gra o zaburzeniach lękowych. Chociaż brakuje jeszcze trochę do jej wydania, na Steamie można dodać ją już do listy życzeń!

Tak... nie da się ukryć, że tworzenie gier jest procesem, który lubi przeciągać się w nieskończoność. Projektowanie, dodawanie nowych funkcji, testowanie, ulepszanie... a końca nie widać, szczególnie, gdy chce się dopracować każdy najdrobniejszy element.

Proces ten można sobie na różne sposoby uprzyjemniać i dokumentować. Dla mnie formą takiego procesoumilacza jest właśnie devlog.

Devlogi są formą vlogów dokumentujących proces powstawania gier czy oprogramowania. Nazwa pochodzi od słów "developer" i "vlog", co dość jasno przedstawia cel filmów. Chociaż za ich tworzeniem stoją głównie programiści opisujący kolejne fazy implementacji projektu i napotkane po drodze problemy, ja postanowiłam zrobić nietypowego devloga z punktu widzenia... mnie, czyli designera. Cóż, jakby nie patrzeć, jestem częścią tego dwuosobowego zespołu deweloperskiego.

W poniższym filmiku staram się odpowiedzieć na następujące pytania:

  • jak zacząć projektować grę, kiedy nie mamy żadnych wytycznych "z góry"?
  • skąd czerpać inspiracje, pomysły, kolory?
  • z jakich programów i stron korzystać?


Niedługo opowiem trochę więcej o rysowaniu do gier, a także o tym w jaki sposób grafik może stworzyć swoją własną grę... zupełnie sam.

Zerknij na

0 komentarze